Здрав живот
Пројекат Здрав живот реализован је са ученицима IV2 и VI2 и у сарадњи наставника разредне наставе, наставника енглеског језика и физичког васпитања и библиотекара. Тема је изабрана, јер је уочено да деца у школи за ужину обично једу грицкалице и пију кока колу и друга безалкохолна и енергетска пића. Такође, осим активности на часовима физичког васпитања, мали број се бави спортом и рекреацијом и у сваком одељењу има гојазне деце. Живе у сеоској средини која је позната по узгајању воћа и поврћа, па је идеја наставника била да се ученици подсете на основе здравог стила живота и самостално и кроз очигледну наставу побољшају животне навике.
Ученици четвртог разреда су на часовима природе и друштва и физичке културе учили су о развоју људског тела и здравом начину живота користећи информације из различитих извора/медија: лекције које су припремљене за пројекат и налазе се на страни Здравље, читали су друге текстове и гледали телевизијске емисије у вези са здравим животом. Затим су разговарали са наставницом и библиотекаром о томе шта су научили. Добили су задатак да своеј знање презентују кроз различите медијске поруке. Договорили су се са наставником и библиотекаром да осмисле телевизијски програм Школске телевизије ТВМ3 у више емисија (ток шоу, квиз, вести, реклама...) кроз који ће се разговарати о задатој теми.
Како у одељењу има мало ученика, а програм би захтевао више учесника, позвали су другаре из шестог разреда да им се придруже. Они су на часовима физичког васпитања разговарали о здравом стилу живота и користили лекцију Здравље. На часовима енглеског језика у оба одељења обрађене су наставне јединице у вези са медијима, храном и здрављем и ученици су разматрали пирамиду здраве исхране и пирамиду физичких активности. Ученици шестог разреда су стицали знање уз лекцију на енглеском језику.
Припремљен је сценарио за ток шоу емисију Здрав живот, која се снима у студију пред публиком, чији су елементи: разговор са гостима, две рекламе, вести и разговор са публиком. Текст су написали ученици, уз помоћ наставника и библиотекара, користећи пронађене информације.
Један водитељ разговара са три госта, лекаром, куваром и спортистом о здравом стилу живота, а други са гледаоцима из публике о њиховом начину живота и позива госте да то коментаришу. Прва реклама указује на недостатке брзе хране и лоше последице по здравље, а друга афирмише конзумирање свеже цеђених сокова и воде као здравих пића. Школске вести су промоција активности школског спорта и похваљивање најуспешнијих ученика на турниру у стоном тенису.
После тога су подељене улоге, изабрана је музика и увежбаван је текст и кретање на сцени.
Осмишљена је и емисија Квиз у којој учествују две екипе сачињене од ученика оба разреда, али и публика. Питања су смишљали ученици, уз помоћ наставника, а за сам јавни час била су мало измењена да такмичари не би знали одговоре унапред. Питања за гледаоце, ученике првог, другог и трећег разреда, одабрао је водитељ.
Презентација продуката пројекта је одржана 3. јуна 2015. године у учионици за физичко васпитање, ТВ студију, а гости су били ученици првог, другог и трећег разреда и чланови Наставничког већа.
Током рада на пројекту ученици су нацртали пирамиде здраве хране и физичких активности (једна на енглеском језику) и ти радови су били део сценографије. Један рад је био постављен на склопљеном столу за стони тенис и он је померан - кад гошћа, куварица, говори о намирницама у свакој од група, сто је поред ње, а затим се враћа у угао учионице и отвара простор за друге активности.
Публици су посебно били интересантни делови у којима гости дају практичне савете. На столу у студију биле су чиније са воћем (јагоде, трешње, банане), а куварица је показала како се прави ужина - воћна салата. Спортиста је после савета о важности вежбања, заједно са неколико добровољаца и уз музику, урадио сет вежби и препоручио свима да слушају музику и играју и вежбају уз њу. У једној од реклама две девојчице су, такође, радиле вежбе, а онда правиле сок за освежење од поморанџе, лимуна и воде, који су били на столу. У другој реклами два дечака су јела грицкалице и пила кока-колу, а једна девојчица је коментарисала да је то пример који никако не треба имитирати, јер представља лоше навике у исхрани.
Следио је разговор са гледаоцима из публике. Двоје је говорило о навикама у исхрани и физичком вежбању које нису у складу са принципима здравог животног стила и затим су добили савете од гостију како да их побољшају. Трећа гошћа је из иностранства и она је о својим навикама говорила на енглеском језику, а коментар водитељке је био да су то добре животне навике.
У Квизу су такмичари одговарали на по три питања, а затим и ученици у публици. Награда за тачне одговоре било је воће: јагоде, трешње и банане.
На крају програма урађено је кратко вредновање јавног часа, једна од новинарки ТВМ3 разговарала је са наставником физичког васпитања и са ученицима гледаоцима о припреми програма и о утисцима и успешности презентације. Они су рекли да је програм користан и да су нешто научили и да је било забавно.
На Наставничком већу директорка школе је похвалила ученике, учеснике програма и целокупни рад на пројекту.
Наставни материјал
Од сценарија и фотографија са јавног часа начињена је презентација.
Знање о здравим животним навикама можете проверити решавањем квиза.