Правилна исхрана

Исхрана је најважнији фактор раста и развоја организма и директно утиче на радну способност и дужину живота.
Правилна исхрана чини нас здравим и даје енергију.
Нашем телу је потребна енергија за свакодневне активности.
Тело добија енергију из састојака који се налазе у храни и пићу.

Храна је састављена од многих хранљивих материја, које су свима потребне за:

  • живот,
  • раст и развој,
  • одржавање здравља,
  • обезбеђивање енергије за рад.

 

Да бисмо се правилно хранили потребно је да познајемо основне принципе правилне исхране.

Дозирана и уравнотежена исхрана

Важно је да постоји равнотежа између унете количине хране и трошења енергије.
Исхрана не сме да буде преобилна не само у енергетском смислу, већ и у погледу других хранљивих састојака, посебно витамина и минерала.
Преобилна и недовољна исхрана могу да доведу до различитих поремећаја у организму  и слабљења његове виталне способности.

 

Разноврсна, мешовита исхрана и равномерност оброка

Храна треба да буде разноврсна, да је свежа, да садржи разноврсне хранљиве састојке и да буде распоређена у неколико дневних оброка.
Основне хранљиве материје су витамини, минерали, протеини, масти и угљени хидрати.
Оне се добијају из различитих намирница, јер не постоји једна која садржи све потребне састојке у довољној мери.
Неопходно је да исхрана буде разноврсна, јер свака врста намирница је добар извор неке материје, на пример млеко је извор протеина, калцијума, витамина А и Д.

 

Вода

Вода веома важна за здравље и она је пиће које најефикасније гаси жеђ.
Вода чини 70% нашег тела.
Треба да пијемо 8 до 10 чаша воде на дан.

Кад је топло, или кад вежбамо уносимо више воде.
Препоручује се и чај, а добри су и свеже цеђени сокови од воћа и поврћа.