Ток пројекта

 

 

Припрема

Премијера

Реприза

 

 

školsko dvorište

 

Припрема за јавни час

Прича о пројекту започела је на почетку школске 2013/2014. године када су планиране активности у вези са пројектном наставом.
Наставница српског језика уопште није имала дилему око теме коју треба изабрати, пошто се баш 2013. године навршава два века од Његошевог рођења. У октобру су ученици осмог разреда у Малој Иванчи упознати са темом - Обележавање 200 година од рођења Његоша. Објашњено је да ће радити у тимовима, али и самостално, и да ће пројекат обухватити више наставних предмета: српски језик, историја, грађанско васпитање, ликовна култура и информатика и рачунарство. Идеја наставника је била да се припреми материјал о животу и раду Његошевом, да се обраде текстови предвиђени наставним програмом (Горски вијенац и Писма из Италије), казују одређени стихови из Горског вијенца и драматизује део текста из Писама.
То је био почетак, а онда су ученици и наставници разговарали и осмишљавали нове елементе пројекта, и изменили првобитну замисао. Онда су током новембра сви заједно интезивно радили на реализацији осмишљених идеја.
Новина је била да се ова тема повеже са темом Медији. Претходне школске године у школи је реализована пројектна настава Комуникација и на најбољи начин је настављена и ове године, коришћењем постојећихх наставних материјала за рад. А, онда и кроз причу о медијима, о преношењу поруке кроз различите медије.
Тако је уз онај планирани историјски и књижевни осврт на Његоша, направљен и један необичан приступ теми у облику телевизијских емисија које на различите начине презентују тему. То је подразумевало оснивање телевизије, опремање студија и организовање програма у различитим телевизијским жанровима. Публика ће то видети током јавног часа. Укључују се и наставници француског и енглеског језика, али и ученици седмог разреда из Мале Иванче и по неколико ученика из седмог и осмог разреда из Малог Пожаревца и раде најопсежнији школски пројекат до сада.
Одређена су конкретна задужења, организовани тимова ученика, који су, уз помоћ наставника, истраживали, читали, анализирали, писали, извештавали, глумили, цртали, сликали, свирали, вежбали и често се, у свему, забављали.
На часовима грађанског васпитања ученци VII1 су осмислили име телевизије – М3, као скраћени назив школе, нацртали су и заштитни знак, лого за телевизију и за једну од емисија.
Назив пројекта означава све елементе садржаја: чињенице о животу и стваралаштву Његоша, Његош као лик у уметничким делима и као повод за маштовитост ученика и наставника. Као што је Љубомир Ненадовић био инспирисан у 19. веку, тако је Оља Ивањицки у 21. веку. Њене слике и модна колекција послужили су као илустрације емисија којима се у нашој школи обележава важан јубилеј.
Ученици су организатори и реализатори телевизијских емисија, они су сценаристи, сценографи и костимографи, режисери, спикери, водитељи, новинари, извештачи, сниматељи. Учествују у драматизацији текстова и глуме одређене ликове. Кроз ове активности ученици развијају способност самосталног учења (припремање материјала за ТВ емисије), схватања просторних односа (кретање на сцени), и културу говора (начин саопшта-вања одређених информација). Такође, развијају креативност и естетску перцепцију (уређују флајер, постер, паное, бирају и изводе одговарајуће музичке композиције).
За израду флајера, постера и сценарија ученици користе штампане и електронске изворе информација. Задаци које раде су разноврсни по жанру и употреби медија; они припремају део наставног материјала, драматизују делове текста, говоре, цртају лого ТВМ3 и израђују реквизите за ТВ емисију, припремају интервју, пишу извештај и новински чланак.
Тимски рад наставника и ученика важан је део пројекта, сви су на истом задатку и са истом жељом да све буде добро и аутентично иако није било никаквих материјалних средства. Ипак, ентузијазам, рад и заједнички труд су учинили да све поприми знатно бољу слику и од онога што је на почетку прижељкивано. Како се јавни час приближавао сви су постајали још ангажованији, озбиљнији и посвећенији и сви су желели да дају свој прави допринос.