Контакт

Основна школа

"Милорад Мића Марковић"

Мала Иванча

 

телефон: 011 8253202

имејл адреса

 

Активности

Чаролије бр. 15

Чаролије бр. 14

Чаролије бр. 13

 

Корисни линкови

ДШБС

Антологија српске књижевности

Педагошко друштво Србије

 

Фантазија у сумрак

Школске 2012/13. године ученици шестог разреда су на часовима грађанског васпитања радили пројекте Фантастична бића у српској митологији (VI1) и Вампир (VI2). Теме су одабране тако да се повежу циљеви из Развојног плана школе, Наставни план грађанског васпитања и жеље ученика. Ученици су сами предлагали (кроз анкету) шта би волели да раде и објаснили зашто би то било занимљиво и добро.

Циљ пројекта је био промишљење о сујеверју, које постоји у локалној заједници, као и развијање читалачке и медијске писмености код ученика. Пројекат је реализован на заједничким часовима грађанског васпитања и веронауке и у сарадњи наставника грађанског васпитања и веронауке.

У VI1 задатак је био: прикупљање података о вилама, дрекавцима, вукодлацима и вампирима у српској митологији. У VI2 задатак је био: прикупљање податка о филмовима и књигама о вампирима, о историји вампира и сл. Ученици су посебно били заинтересовани за истраживање о филму, рађеном по књизи „Сумрак“ („Тwilight“) Стефани Мајер, у ком су главни ликови вампири. Један тим је одабрао да уради појединачну анализу главних ликова из овог филма упоређујући их са ликовима из књиге.

Израда пројекта је подразумевала писање есеја и израду илустрација на поједине теме. Неки ученици су чак састављали шаљиве песмице и писали саставе са хорор елементима инспирисани темом и причама старијих.

Пар ученика је био задужен за обраду одговара у анкети на питање зашто им се допадају фантастични и хорор елементи у причама и филмовима.

Најчешћи одговори су: воле неизвесност, допада им се што ликови углавном имају неке моћи, превазилазе осећање страха.

На крају су сви ти појединачни радови представљени осталим ученицима из одељења, сваки тим/пар је говорио о свом истраживању, информацијама до којих је долазио и израђеном раду (шта обухвата, шта приказује, шта је оно што им се највише свидело током истраживања и израде...).

У Чаролијама је чланак наставнице Тање Бабић о пројекту, као и неколико успешних литерарних и ликовних радова ученика.

Тања Бабић је пројекат, по етапама реализације, представила на Наставничком већу, као пример добре праксе у оквиру стручног усавршавања у установи.