Skip to main content

Мала Иванча

Активности за обележавање стогодишњице рођења Бранка Ћопића реализоване су у свим разредима током школске године.

Ученици првог разреда су читали текст Сунчев певач, илустровали га и припремили, уз помоћ учитеља, кратку драматизацију. Ученици другог разреда су читали Шумске огласе и певали песму Болесник на три спрата. Ученици трећег разреда су читали стихове из Шумских огласа - Лијин оглас и Јазавчев оглас. Они су им били занимљиви и смешни и побудили су у њима интересовање за наредне задатке: писање гускиног одговора лисици, размишљање о томе ко се и како јавио на јазавчев оглас, цртање приче по сликама. Осим тога читали су причу Мачак отишао у хајдуке и припремали извођење стихованог драмског текста. Ученици четвртог разреда су читали песму Мјесец и његова бака и илустровали је, а затим и део романа Глава у кланцу, ноге на вранцу, који су драматизовали.

Ученици виших разреда су на часовима пројектне, тематске, наставе читали Ћопићева дела, илустровали их, проналазили информације потребне за решавање задатака и развијали вештине јавног наступа.

Резултати пројекта су приказани 22. априла 2015, програмом који су припремили и извели ученици свих разреда, уз помоћ наставника српског језика, наставника разредне наставе и библиотекара. Тиме је обележен и Светски дан књиге и ауторских права. Простор једне учионице уређен је као позорница са богатом сценографијом (кулисе, панои са текстовима и ликовним радовима, презентација која прати дешавања на сцени), а у публици су били ученици и наставници.

Јавни час је започео игром, асоцијацијом, чије је коначно решење име писца, а решења појединих колона дела која читају ученици млађих и старијих разреда: Болесник на три спрата, Доживљаји мачка Тоше, Чудесна справа и Орлови рано лете. Наставница Данка Стојановић је најавила даље активности као презентацију ученика виших разреда.

Ученици осмог разреда су уредили садржај три паноа (текстови и фотографије) у вези са животом и делом Бранка Ћопића, а пред публиком су о томе говорили Милица Ристић и Урош Ђорђевић. Ученици петог разреда су читали причу Поход на Мјесец и илустровали је, а публика је могла да види ликовне радове на паноу и у презентацији. Шестаци су читали роман Орлови рано лете, илустровали га и гледали истоимени филм, разматрали су елементе два медија и правили упоредни приказ књиге и филма. О сличностима и разликама, и томе шта им се више свиђа и зашто, они су говорили у наставку програма. Читали су причу Чудесна справа, припремили одличне костиме и веома успешно извели неколико сцена драматизованог текста пред публиком. Ученици седмог разреда су читали роман Николетина Бурсаћ, а Анђела Недељковић и Лазар Митрашиновић су извели драматизацију урађену на основу два дијалога из текста.

Јелена Марковић, ученица VII1, рецитовала је песму На Петровачкој цести, са којом је освојила друго место на општинском такмичењу рецитатора. Задатак за седмаке и осмаке био је и да пронађу анегдоте о Бранку Ћопићу, најзанимљивије су прочитали Невена Ненадовић VIII1, Жељана Радовановић VIII1, Лазар Митрашиновић VII1 и Младен Савић VII1. Ђацима се придружио и наставник историје, Слободан Карановић, родом из истог краја као и писац. Он је прочитао песму Мала моја из Босанске Крупе, а затим отпевао новију варијанту стихова.

Све тачке и учесници су награђени аплаузом, а затим су гледаоци у разговору са Данком Стојановић вредновали квалитет часа. Похвалили су посебно ученике VI1, који су показали вештине упоређивања књиге и филма и глумачко умеће.

У наставку програма Слађана Галушка је упознала публику са постигнућима ученика током трајања пројекта Оштро Перце у оквиру кога су се одвијале и активности за обележавање јубилеја Бранка Ћопића. Ученици су читали различите врсте текстова, предвиђене школским програмом, али и неке друге. Ђаци свих разреда су се упознавали са елементима информационе и медијске писмености и радили различите задатке којима су развијали критичко мишљење и креативност.

На крају програма ученици нижих разреда су говорили о својим активностима, представили су ликовне радове и извели три кратке драматизације: прваци – Сунчев певач, трећаци – Отишао мачак у хајдуке, четвртаци – Глава у кланцу, ноге на вранцу.

Програм илуструју следеће фотографије.