Покренимо нашу децу

nagradaНаградни конкурс „Покренимо нашу децу“ био је намењен свим основним школама из Републике Србије. Конкурс је отворен у оквиру истоименог програма којим Aqua Viva, бренд компаније Књаз Милош, и Министарство просвете, науке и технолошког развоја уводе додатних 15 минута свакодневне физичке активности у школе у Србији. Циљ програма јесте превенција лошег држања, гојазности и неактивности код ученика млађих разреда.

Ученици I1 из Мале Иванче учествовали су на конкурсу и добили вредну награду - пакет модерних реквизита за вежбање који ће оплеменити физичке активности ученика.

Ђаци су били веома заинтересовани за учешће на конкурсу и осмислили су „причу приказану кроз покрет“. Када је у марту 2019. награда стигла у школу, били су веома срећни и поносни на успех који су постигли, како за одељење, тако и за нашу школу.

Добијена опрема увелико ће допринети да настава физичког и здравственог васпитања за све ученике наше школе буде креативна, занимљива и подстицајна и да деца буду у већој мери физички активна и јачају своје здравље.

Синиша Босић, одељењски старешина I1

Обележавање Дана жена

danzenaМала Иванча

Поводом обележавања Дана жена у Малој Иванчи учитељи су са ђацима организовали радионицу током које су ученици правили поклоне за своје маме и баке. Ученици су украшавали сапуне, декупаж техником, и паковали их, а готове радове су поклонили мамама и бакама. Атмосфера је била дивна, сви су се трудили да што боље и лепше украсе припремљене сапуне. У одељењеу II1 организована је још једна активност током које су дечаци својим другарицама из одељења правили цветове од папира које су им поклонили осмог марта. У петак, на сам Дан жена, ученици су писали саставе о мајкама, цртали их, рецитовали стихове о мамама.
Ученици старијих разреда, чланови новинарске секције, направили су изложбу паноа о најзначајнијим женама српске историје. Ту су се нашле биографије монахиње Јефимије, кнегиње Милице, Милунке Савић, Милеве Ајнштајн, Катарине Ивановић.

Слађана Миловановић

Поповић

У Поповићу је 8. марта 2019. организована радионица за маме. Ученици су претходних дана на часовима ликовне културе цртали своје маме. Од тих радова направљен је пано, а на самој радионици маме су се трудиле да се на цртежима пронађу. Следећа активност била је да ученици допуне реченице о томе шта њихове маме воле да раде у слободно време, када су љуте, када су срећне, тужне, шта заборављају. Исте те реченице допуњавале су и маме, након чега су их читали и упоређивали одговоре. Циљ ове активности био је да се покаже како деца виде своје мајке. Одговори су били забавни, духовити и насмејали су све присутне. 
Након радионице ученици од првог до четвртог разреда одржали су приредбу за присутне мајке и баке. Смењивали су се скечеви, рецитали и песме о мамама, родитељској љубави и породичној срећи. Сви присутни су били задовољни и у добром расположењу су напустили просторије школе.

Ружица Будимкић

Мали Пожаревац

Поводом обележавања Дана жена, 8. марта 2019. организована је радионица са мамама и бакама у одељењу III2. Учитељица Деса је позвала наше маме и баке да од украсног папира заједно правимо маце, разне честитке и цветове. Радионица је протекла у ведром расположењу и било нам је јако забавно, као и увек. Наше маме воле школске радионице које организује учитељица Деса, јер се тада врате у своје детињство.

Желимо срећан 8. март свим женама!

Вишња Ићитовић III2

Бесплатни уџбеници за школску 2019/20. годину

Поштовани родитељи,

Министарство просвете, науке и технолошког развоја је дописом од 20. фебруара 2019. године обавестило школе да ће се према акту Владе Републике Србије реализовати пројекат „Бесплатни уџбеници за школску 2019/20. годину" у оквиру којег ће бесплатне уџбенике добити следећи ученици:

1. Ученици из социјално/материјално угрожених породица (примаоци социјалне новчане помоћи) - као доказ подносе Решење којим се утврђује право на остваривање социјалне новчане помоћи;

2. Ученици школе који су у породици треће или свако наредно дете које је у систему школовања – као доказ подносе потврде средње школе или факултета о својству ученика;

3. Ученици који наставу прате по ИОП-у - за ове ученике неопходна документа су  у школи.

У првом циклусу (1-4. разред) добијају се уџбеници за следеће предмете: математика, српски језик, свет око нас, природа и друштво и енглески језик.
У другом циклусу (5-8. разред) добијају се уџбеници за следеће предмете: математика, српски језик, енглески језик, географија, историја, хемија, физика и биологија.

Заинтересовани родитељи, односно старатељи, потребну документацију достављају одељењским старешинама до 10. марта 2019. године.
Само они родитељи који доставе потпуну документацију у назначеном року, добиће од Министарства бесплатне уџбенике.

 Ксенија Илић, директор школе

Књига – најбољи друг

Током првог полугодишта школске 2018/2019. године учитељица Гордана Косанић реализовала је пројекат „Књига – најбољи друг“ са својим ученицима у Малој Иванчи. Циљеви пројекта су: подстицање ученика на читање и развијање читалачког укуса и вештине читања, разумевање прочитаног и богаћење речника, развијање критичког приступа прочитаном садржају и способности мишљења и логичког закључивања, развијање маште и креативности, развијање сарадничког односа и такмичарског духа. 

Програм пројекта се одвијао кроз више активности и радионица. Задатак ученика је био читање изабраних дела, писање приказа и састава, заједничка посета школској библиотеци, читање и анализа цитата познатих аутора, прављење паноа, илустровање најдражих ликова и евалуација пројекта.
Одржано је више радионица током којих су ученици гласно читали омиљене делове из прочитаних књига и стицали самопоуздање и смањивали страх од јавног наступа. Са читањем ученици су развијали способност за писање, машту, емотивност, креативан начин мишљења. Један школски час ђаци су провели у библиотеци и дружили се са библиотекарком Марином која им је дала савете за писање приказа књиге.

Продукти пројекта су разноврсни. Ученици су радили приказ књиге или је прочитана књига била мотив за писање састава. Илустовали су омиљене делове прочитаних књига и ликове, анализирали цитате и делове књига и поставили своје радове на паное.

Евалуација пројекта је урађена помоћу анкете која је показала да ученици у четвртом разреду читају много више него раније - поред лектире, читају и препоручене књиге које се могу наћи у школској библиотеци и знају коју све улогу има књига у њиховом детињству. Заједнички закључак ђака је да док се чита, може да се сања, машта, побегне, доживи авантура, смеје, сазнаје, путује кроз простор и време, размишља, расте.

Гордана Косанић

lav

biblioteka