Месец књиге 2022.

bib1Октобар и новембар 2022. су у нашој школи били посвећени књизи у оквиру акције Месец књиге и школских библиотека.

Низом занимљивих активности код ученика се развијала љубав према писаној речи и унапређење читалачких навика.

Осмишљења је акција у којој су ученици поклањали књиге школској библиотеци. Прикупљено је двадесетак књига.

На часовима новинарске секције ученицису представљали своја омиљена дела, говорили о омиљеним и радо читаним писцима,писали приказе и илустровали занимљиве сцене из својих омиљених романа. Разговарали су са школским библиотекараом о значају читања књига, о томе колико је важно да се чита и промишља о прочитаним делима.

Завршна активност била је израда паноа који ће красити зидове школске библиотеке.

Марина Луковић

Дуго путовање са Душком Радовићем

Током новембра у нашој школи је обележен значајан јубилеј – сто година од рођења Душана Радовића. Ученици су са својим учитељима, наставницама српског језика  и књижевности и школским библиотекарем реализовали више креативних радионица током којих су се упознали са животом и радом Душка Радовића.
Прва радионица одржана је 2. новембра 2022. године са ученицима II1 и замишљена је као јавни час током којег су ученици представили своја истраживања о Душану Радовићу. Часу су, поред учитељице Слађане Миловановић и библиотекара Марине Луковић, присуствовали педагог школе Наташа Демић, учитељице Милица Лучић и Андријана Томов. Ученици су говорили интересантне податке из биографије Душана Радовића, рецитовали његове песме, показали изложбу ликовних радова инспирисани делима Душана Радовића која су прочитали, рецитовали омиљене стихове и песме. Група ученика је прочитала и анализирала неколико познатих афоризама. Затим им је библиотекарка прочитала неколико песмица и прича које су током часа успешно анализиране. Остатак часа ученици су провели украшавајући обележиваче за књиге које су понели кући као успомену на овај час.
Следећу радионицу реализовале су наставница српскогг језика Данка Стојановић и библиотекар Марина Луковић 22. новембра 2022. године у градској библиотеци у Малом Пожаревцу са ученицима VII2 и VIII2. Велику помоћ пружила је библиотекарка градске библиотеке Виолета Буквић која је ученицима издвојила одабрана дела Душка Радовића. Ученици су представили биографске податке након чега су читали и анализирали сто афоризама поводом стогодишњице од рођења Душана Радовића. Закључили су да су афоризми и даље актуелни, духовити и да читаоца наводе на размишљање о неким интересантним темама које се тичу живота, љубави, политичке ситуације. Након тога ученици су осмислилии уредили пано који ће красити зидове школе.
Наредну радионицу реализовали су ученици III2 са својом учитељицом Горданом Косанић и библиотекарком Марином Луковић 22. новембра 2022. године у градској библиотеци у Малом Пожаревцу. Ученици су представили своје истраживање о Душку Радовићу. Путем презентације говорили су о биографији и путовањима Душана Радовића, представили своје цртеже и стрипове. Посебно је била занимљива виртуелна изложба луткица које су прављене инспирисане ликовима из дела Душка Радовића. Затим су представили издвојена лична имена из обрађених дела, животиње које се појављују у песмама и причама, необичне и тешке речи. Након презентације уживали смо у рецитацијама. Ученици су затим украшавали и правили обележиваче за књиге. Ученици су представили пројекат који су реализовали током новембра и показали велико интересовање.
Следећа радионица посвећена Душану Радовићу реализовали су ученици од првог до четвртог разреда у Поповићу са својим учитељицама Ружицом Будимкић и Сањом Петровић и библиотекарком Марином Луковић 24. новембра 2022. године. Ученици су говорили о животу и раду нашек истакнутог писца, представили песме помоћу цртежа користећи за ту прилику НТЦ методу којом се свака реч представља одређеном сликом. Видели смо занимљиве и креативне радове. Затим су ученици рецитовали омиљене песме и украшавали обележиваче за књиге.

Циљ свих рализованих радионица и активности био је да се ученици боље упознају са животом и радом Душана Радовића, да развију читалачке навике и да се оснаже за јавне наступе. Ученици су позитивно реаговали, показали знање и креативност, дружили се и забавили.

Марина Луковић

aforizmi

dusko

Стручно усавршавање у установи

На седници Наставничког већа, 15. новембра 2022. године, педагог школе Наташа Демић, одржала је стручно усавршавање кроз кратко предавање и радионицу на тему трговине људима. Основни циљ ових активности био је упознавање наставничког већа са начином поступања у случају сумње на трговину људима и практично примењивање листе индикатора за прелиминарну идентификацију ученика као полазна основа за даље поступање.
Члановима наставничког већа, неколико дана раније, биле су доступне на е-учионици две презентације: једна која се бави подсећањем на облике и нивое насиља, као и на начине поступања, и друга која се односи на трговину људима и листу индикатора. Сви су добили задатак да се информишу о садржају презентација како би били ефикаснији на самом састанку. Педагог школе је, најпре, подсетила чланове већа на основне појмове у вези са трговином људима, затим истакла које су све улоге Установе (превенција, благовремено препознавање ризика, благовремена интервенција и обезбеђивање подршке ученику у процесу реинтеграције), а затим је било речи о начинима реаговања када се јави сумња или постоји сазнање на овај облик насиља. Истакнуте су институције које чине спољну мрежу а којима се школа може обратити са посебним акцентом на Центар за заштиту жртава трговине људима. Након тога, педагог је објаснила шта чини листу индикатора, како су груписани и како су рангирани и објаснила је како се Листа користи. Након тога, чланови наставничког већа, подељени у две групе, радили су радионицу: Примена индикатора за прелиминарну идентификацију ученика који су потенцијалне жртве трговине људима помоћу студије случаја. Радионицу је водила и усмеравала педагог. Сваки учесник је добио Листу индикатора а свака група по једну ситуацију коју су требали на нивоу групе да анализирају и одговоре на питања:

  • Који су кораци које је потребно да школа предузме?
  • Кога школа прво обавештава о сазнању које има?
  • Да ли и кога школа укључује од спољашње мреже заштите?
  • Који индикатори су идентификовани?

Након времена датог за рад, групе су излагале своје мишљење, а одговори на питања водили су ка детаљној анализи случаја и плодној дискусији између група. На основу изнетих решења, питања, дилема, може се рећи да су исходи у потпуности остварени, а наставници оснажени у примени Листе индикатора као и у сналажењу у ситуацијама када постоји сумња или сазнање о трговини људима као најсложенијем облику насиља којем деца односно ученици могу бити изложени.

Наташа Демић

su2

su1

Добре и лоше стране интернета

intТоком октобра 2022. ученици VIII1 радили су пројекат из француског језика „Добра и лоша страна интернета“.
Наставница Светлана Матко нам је поделила задатаке које смо радили у пару или самостално. Једна група ученика радила је анкету са ученицима од петог до осмог разреда који су одговарали у коју сврху користе интернет, да ли је то за друштвене мреже, музику, школу или образовање.
Друга група ученика добила је задатак да на интернету пронађу изворе са психолошким аспектима употребе интернета, док је трећа група истраживала интернет насиље, лажне профиле, крађу идентитета.
Ученици су се добро снашли са истраживачким задацима, урадили и анализирали анкете, припремили своја излагања. На посебним часовима почетком новембра излагали смо и представљали своја истраживања. Наставница је била задовољна резултатима пројекта, похвалила све ученике и дала нам добре оцене.
Ученици су имали дивно искуство правећи анкете и паное. Уживали смо у раду и узбуђени смо поводом наредних пројеката.

Катарина Козић VIII1

Дан науке

naukaДан науке ученици III2 обележили су 10. новембра 2022. низом занимљивих експеримената. Експерименти су им пружили прилику за практично учење, као и за развој критичког мишљења. Експериментални рад помогао је ученицима да боље разумеју науку, научне појаве, методе рада и начине на који научници спроводе истраживања. Пошто ових дана радимо воду и кружење воде у природи ученици су у кесу ставили воду у коју су додали боју. Кесу су добро залепили и ставили на прозор, након чега су пратили и записивали своја запажања. Остале експерименте су бирали према својим интересовањима. Током радионице ученици су научили шта је вулкан и како функционише, анатомију јајета, коришћење научних метода, уочавали су хемијске процесе, развијали фину и грубу моторику, креативност и истраживачке поступке.

Филм који је израђен након радионице може се погледати на јутјуб каналу учитељице.

Гордана Косанић