Међународни дан жена 2021.

8 martМеђународни дан жена, 8. март 2021. године обележен је у ОШ „Милорад Мића Марковић“, у Малој Иванчи, са ученицима од првог до четвртог разреда бројним активностима.

Сви учитељи су са својим ученицима, на нивоу одељења, организовали ликовне радионице, у оквиру којих су правили честитке за 8. март и цртали портрете мама, комбиновањем разних ликовних техника и материјала.

На часовима српског језика и музичке културе ђаци су рецитовали и певали песме посвећене мамама и празнику жена.

Сви ученички радови се могу видети на одељенским блоговима Милица и ђациЂачки блог и Учитељица Александра и ђаци.   

Слађана Миловановић

Моја мајка је најлепша бајка

mameУ одељењу I2 поводом 8. марта, Међународног дана жена, реализовано је неколико радионица.

На часу ликовног васпитања реализована је радионица „Волим маму“, током које су ученици сликали своју маму. Свако је своју маму нацртао што је боље могао. Затим су бојама по избору шминкали своје маме и на крају од вунице правили мамама фризуре. На другом часу израђивали су честитке од папира у боји. Ученици су цртали разнобојно цвеће различитих облика, при чему су савијали папир и правили кружиће и срца који симболишу љубав између детета и мајке.

На часу српског језика рецитовали су песме посвећене најдражима. За домаћи задатак су имали задатак да буду детективи и да открију што више ствари о својој мами. На часу музичке културе научили су нове песме „Спава анђео“, „Добро вече бакице“ и „Како расту деца“ - нумере смо снимили и искористили за филм. Сав материјал настао у току ових радионица преточен је у филм као честитка мамама за 8. март.

Филм, фотографије и цртежи могу се погледати на блогу Моја мала дружина.

Гордана Косанић

Дан борбе против вршњачког насиља

saibezУ Основној школи „Милорад Мића Марковић“ у недељи од 22 до 26. фебруара 2021. године, организован је низ активности у склопу превентивних мера у оквиру програма заштите од насиља, злостављања и занемаривања и програма спречавања дискриминације. Посебно је обележен Међународни дан борбе против вршњачког насиља - „Дан розе мајицаˮ, у среду, 24. фебруара, са циљем стварања сигурног, подстицајног и толерантног окружења.
Активности су реализоване у матичној школи у Малој Иванчи и у издвојеним одељењима у Малом Пожаревцу и у Поповићу.

У млађим разредима, ученици су се бавили овом темом на часовима одељенске заједнице, ликовне културе, грађанског васпитања и српског језика. На часовима драмско-литерарне секције реализоване су креативне радионице. Већина одељења се организовала тако да деца у среду дођу у школу у розе или црвеним мајицама у знак солидарности и подршке.
Продукти свих активности су веома разноврсни, креативни и мотивациони: панои, видео спотови, поруке охрабрења, срца на коме су поставили своје радове са порукама љубави, толеранције, разумевања, затим табела у којој су ученици  уписивали  што више речи о томе како изгледа свет са пријатељима и свет без пријатеља, заједнички плакат под називом Пријатеља можеш имати једино ако си пријатељ и сл. Такође су правили и летке на којима су исписивали пароле против насиља ипоставили их у школи, како би и код других ученика пробудили свест о насиљу и о последицама насиља.

У старијим разредима активности су реализоване на часовима одељенске заједнице, часовима грађанског васпитања, веронауке и ликовне културе, а у среду је Дан розе мајица обележен и на свим првим часовима разговором о толеранцији, подршци, помоћи, бризи, емпатији, разумевању, другарству и ненасиљу. Са ученицима из Ученичког парламента педагог је разговарала о могућим узроцима проблема који се дешавају између њих у одељењу, али и о односу са појединим наставницима, о значају толеранције и уважавања различитих мишљења и пре свега о емпатији коју је потребно развијати и неговати. Посебан акценат је био на разговору о електронском насиљу, како га спречити и како реаговати ако се догоди.

Панои и плакати су постављени у холовима сва три објекта школе, кратак опис и поједине фотографије и активности су постављене на фејсбук страници школе. Учитељице Љиљана Вићовац и Гордана Косанић су поставиле материјал и на одељенским блоговима Учионица и Моја мала дружина са жељом да подстакну све људе да чим препознају знаке насиља, одреагују на прави начин и спрече последице насиља. Извештај, радови ученика и фотографије су постављени у албуму Дан розе мајица.

Наташа Демић

Одело не чини човека

modaНаставница француског језика Светлана Матко реализовала је пројекат „Одело не чини човека“ у одељењу VI2 током јануара и фебруара 2021. године. Током презентација радова на часове су нам долазиле Наташа Демић, педагог, и Марина Луковић, библиотекар.

Ученици су добили задатак да направе презентације или паное. Проналазили смо слике одеће и различитих стилова облачења на интернету и у модним часописима. Цртали смо и креирали сликовне речнике. Били смо веома креативни, било је радова са спортским стилом одевања, елегантим, свакодневним. Радови су били занимљиви и показали да имамо различита мишљења о стилу и начину одевања.
Током рада на пројекту научили смо нове речи и да боље склапамо реченице на француском језику, поправили смо изговор речи као и разумевање прочитаног. Пројекат смо радили дуже од планираног, имали смо и потешкоћа у читању. На крају сваког представљања радова ученици су били критичари, давали су оцене, а наставница је дала коначну оцену свакоме од нас.
Ово је било једно лепо искуство у коме смо сви учествовали и забавили се и кроз игру научили нешто ново.

Сара Живковић и Тијана Грујић VI2

У свету музике

kompozitoriУ периоду од 28. јануара до 25. фебруара 2021. на часовима музичке културе у одељењу IV1 реализован је пројекат „У свету музике“.

Након научене Це-дур лествице, ученици су на креативан и интересантан начин обнављали ноте, цртали, певали и свирали на инструментима, како би приближили свом узрасту сву прецизност и знање потребно да би савладали нотни систем и трајање нота.

Како би се подстакли да стечено знање о нотама примене и почну самостално да стварају своје мелодијске вежбе, ученици су се најпре упознали са биографијама и делима најпознатијих светских композитора, а потом су и они сами стварали своје композиције (мелодијске вежбе).

Одабрали су свој омиљени инструмент, насликали га и представили га на часу, затим су моделовали облик нота и представљали их коришћењем кобинованих ликовних техника.

Након сваке активности ученици су своје радове истакли на паноима у учионици.

Током трајања пројекта ученици су на часовима музичке културе обновили стечена знања и стекли нова на интересантан начин, што је пробудило њихову радозналост и жељу да примењују научена и стичу нова знања.

Поред тога што су часови протекли у добром расположењу, код ученика се развила љубав и интересовање према уметности и музици.

Слађана Миловановић