АКТИВНОСТИ У II2

puzБајколики свет Ханса Кристијана Андерсена

Пројекат „Бајколики свет Ханса Кристијана Андерсена“ реализован је током два наставна дана 12.и 13. маја 2021. године. Повезани су садржаји српског језика, ликовне културе, света око нас и чоса. Након обраде бајки „Принцеза на зрну грашка“ и „Царево ново одело“ ученици су подељени у две групе.
Имали су задатак да прочитају бајке „Цвеће мале иде“ и „Пуж и ружин грм“ и пронађу занимљиве чињенице о Андерсену.
Током реализације пројекта ученици су бајке представили кроз сликовницу, истраживали су занимљивости о ружама, пужевима, биљкама у нашем крају и веровањима која се везују за поједине биљке, илустровали су ликове из бајки и на крају проналазили скривене поруке које су се налазиле у коверти. Ученици су их читали и повезивали са наученим бајкама.

Ухвати ритам

Познато је да физичка активност и кретање благотворно делују на људски организам. Плес као универзални језик који сви разумеју, најбољи је пут до опуштања и постизања бољег опшег психофизичког стања. Пројекат ,,Ухвати ритам" реализован је током целе школске године са ученицима II2 кроз различите активности.
Циљ пројекта је подстицање деце на плес, разумевање да плес позитивно утиче на телесно, ментално, емоционално и социјално здравље, повећање физичке активности, координираности покрета и побољшање и усклађивање покрета тела.
Кроз активност ,,Музичко разгибавање" интегрисани су садржаји физичког и музичког васпитања. За наше музичко разгибавање послужили смо се већ осмишљеним покретима из музичке радионице „Чаробна фрула“. Кроз игру огледала ученици су понављали покрете које су видели и тако развијали концентрацију, памћење и опажање. Следећа активност била је вежба у којој су ученици самостално креирали покрете и тако стварали мале кореографије.

Бројна истраживања су показала позитиван утицај тапшалица на развој различитих вештина код деце које нису директно повезана са музиком . Познато је да се деца са развијеним осећајем за ритам лакше суочавају са различитим моторичким, когнитивним и социјалним изазовима. Тапшалица ,,Бим бам" захтева концентрацију и фокус. Одлична је за развој ритма и координације . Извођењем оваквих музичких активности деца кроз игру овладавају и развијају различите вештине. Наше омиљене кореографије могу се погледати у видео прилозима.

Љиљана Вићовац

Активности у I2

grbСветски дан писања писама

Ученици I2 реализовли су радионицу поводом Међународног дана писања писама, 11. маја 2021. године. Прво су се упознали са врстама писама, одликама и карактеристикама, формом и садржајем заглавља и самог писма. Истакли смо да писма могу бити у писаном и у електронском облику. Научили су како се правилно адресира писмо. Затим су, подељени у групе, писали писмо са екскурзије родитељима, рођацима и симпатији. Коверте су израђивали самостално на часу. На крају раионице ученици су читали своја писма.
Радионица је успешно реализована, ученици су се упознали са новим појмовима, забавили и дружили.
Више о реализацији саме радионице, фотографије и радови ученика могу се погледати на блогу Моја мала дружина.

Дан породице

Ученици I2 реализовли су низ интересантних активности поводом Међународног дана породице, од 10. до 14. маја. Учитељ је са ученицима разговарао о томе шта је породица, које емоције изаива код њих реч породица. Затим су ученици попуњавали слагалицу са подацима о најмлађем и најстаријем члану њихове породице, највишем и најнижем, најзабавнијем, најнежнијем.
Ученицима је посебно било интересантно истраживање о пореклу презимена и израда породичног грба. Следећи задатак био је представљање породице ликовним путем.
Сви радови су презентовани на последњем часу. Радови и фотографије могу се видети на блогу Моја мала дружина.

С природом на ти

Ученици I2 су 20. маја 2021. учестовали у акцији „С природом на ти“ коју Савез учитеља Репулике Срије организује са циљем да промовише и подстакне активностина отвореном - игру, учење и истраживање уприроди, о природи и за природу. У складу са околностима, могућностима и ресурсима наше школе одабрали смо активности игре, учења и истраживања у природи сматрајући да имају велики позитиван утицај на ментално и физичко здравље деце. Са друге стране, боравак на отвореном омогућава и непосредан контакт и доживљај природе, а то је сада, у овој ситуацији, веома важно, јер тек када прођу кроз лично искуство, добро упознају, разумеју и заволе природу, ученици ће моћи да се брину и старају о њој. Активности смо организовали на отвореном у природи на зеленим површинама у близини школе.
Испланирали смо време и место, одабрали активности које ће бити занимљиве свим ученицима, тако да сви буду укључени, нешто ново сазнају и стекну нова искуства,
Ученици су од рецилираног картона правили оквире које су употребили за фотографисање природе. Посматрали су и фотографисали облаке, цвеће, траву. Активност која је посебно била забавна била је израда декорација од цвећа, траве, лишћа. Затим су од гранчица и рециклираног материјал израђивали луткице. Након тога су посматрали облаке, давали им имена, измишљали приче о њима. Шетајући, скупљали су каменчиће различитог облика од којих су правили украсе и сат.
Забавили смо се и доста научили. Уживали смо у реализацији активности на отвореном.Фотографије се могу погледати на блогу Моја мала дружина.

Ученици II2 такође су учествовали у овој акцији. Њихове активности су представљене у филму С природом на ти.

Гордана Косанић

Ускршње активности у Поповићу

Ускршње активности смо започели десетак дана пре Ускрса, у априлу 2021.
Посејали смо у празне љуске од јаја пшеницу. Ученици су је заливали и неговали на унутрашњој страни прозора. Радовали су се како расте и учили шта је биљкама потребно за раст и развој. Последњу недељу пред Ускрс целу смо посветили празнику. Од картона за јаја ученици су исекли корпице у облику коке, затим су их бојили и украшавали. У њих су ставили љуске са пшеницом. На часовима ликовне културе и слободних активности су направљене украсне корпице за чуваркућу, 3D јаја и цртежи инспирисани Ускрсом. Уредили смо кутак у холу посвећен празнику. Зид смо украсили зекама урађеним на картону, лествама са кокама. На поду централно место је заузело дрво украшено дечјим радовима – 3D јајима. Испод дрвета по трави посули смо пуно цветића изрезаних од папира и украшених јаја. Ученици су фарбали и украшавали јаја и аранжирали их у направљене корпице. Од дечјих радова смо уредили паное. Учитељице су ученицима последњег радног дана припремиле изненађење. У травнатом делу дворишта, иза школе, по трави, дрвећу, на тобогану, испод клацкалица су сакриле мноштво чоколадних јаја. Требало је да их деца пронађу и поделе. У овим активностима су учествовали и предшколци. У овој активности ђаци су највише уживали и све време су се из дворишта чули узвици, смех и граја.
Ученици су кући понели корпице, украшена и чоколадна јаја уз обећање да ће се одморити и припремити за јуриш на оцене јер се ближи крај школске године.

Фотографије свих активности могу се погледати на фејсбук страници.

Ружица Будимкић и Сања Петровић

Прослава Васкрса на часу енглеског језика

Ученици одељења I2 и III2 су се на часовима енглеског језика упознавали са прославом Васкрса у Енглеској. Часови посвећени овој теми су реализовани од 26. до 29. априла 2021. године. Том приликом ученици су учествовали у разним активностима, правили ускршњег зеку, учествовали у игри Easter egg hunt и учили кроз забаву нове речи везане за Васкрс.

Фотографије са ових активности могу се погледати на фејсбук страници школе.

Јелена Стевановић