Бела Грива

Ученици четвртог разреда су у фебруару 2022. читали дечији роман „Бела Грива“ који је написао француски писац Рене Гијо. Радња романа, чија је тема љубав и пријатељство између коња и дечака, веома је заинтересовала  ученике. Ученици су током неколико часова анализирали књижевно дело, особине ликова и њихове поступке и развијали су свест о животним вредностима, о слободи, правди, љубави, пријатељству. Промишљали су и о поруци романа - човек треба да схвати да мора бити добар према бићима са којима дели ову планету. 
У дневнику лектире ученици су писали своје утиске о прочитаном делу, илустровали су занимљиве догађаје и правили стрип за сваку главу романа и поставили их на разредни пано. Након тога су одгледали и филм „Бела Грива“ снимљен у црнобелој техници који им се веома свидео, Дирљив крај романа, када дечак и коњ трагично страдају, изазвао је код деце саосећање са главним јунацима. Ученици су дошли на идеју да напишу измењен крај и сви су написали срећан завршетак.
Циљ свих реализованих активности је развијање читалачких навика код ученика, обележавање Дана дечије књиге, развијање маште, креативности и емпатије. Радови ученика могу се погледати у документу Бела Грива.

Синиша Босић

Април – месец књиге

Април 2022. је у нашој школи посвећен обележавању Међународног дана дечије књиге и Светском дану књиге и ауторских права.

На часовима српског језика и књижевности читали смо дечије романе и разговарали о њима и о јунацима тих књига. Издвајали смо цитате, разговарали о писцима и њиховом значају за књижевност. Научили смо нове чињенице из биографија славних писаца, проширили смо знање о књижевно-теоријским појмовима и забавили се читајући нова дела.

На часовима новинарске секције ученици VII2 осмислили су кратак филм о роману „Мали принц“. Филм се може погледати на фејсбук страници секције.

Сара Живковић и Тијана Грујић VII2

Дани сећања на Доситеја Обрадовића

Период од 11. до 15. априла 2022. године у нашој школи био је посвећен обележавању Дана сећања на Доситеја Обрадовић. Учитељи, наставници српског језика и библиотекар школе реализовали су са ученицима више радионица посвећеним нашем просветитељу и првом српском министру просвете. Наставница српског језика Софија Зећовић је у свим одељењима у Малом Пожаревцу одржала низ предавања током којих су ученици говорили о животу и делу Доситеја Обрадовића, погледали припремљен филм и презентацију, тумачили одрбране цитате. Библиотекарка Марина Луковић је са ученицима VIII2 реализовала радионицу током које су ученици издвајали и тумачили цитате нашег просветитеља, бележили најзначајније делове његове биографије и правили постере који красе зидове библиотеке.

Марина Луковић

Након иницијативе да се 10. април посвети Доситеју Обрадовићу, на часовима српског језика и књижевности сви старији разреди у Малој Иванчи су имали активности посвећене овом нашем великану. Разговарало се о животу и делу Доситеја Обрадовића, ученици су гледали краће видео записе, сами истраживали и презентовали занимљивости из Доситејеве биографије. Затим су прикупљали и тумачили најлепше цитате Доситеја Обрадовића, слушали песму „Востани Сербије“, разговарали о улози Доситеја у устаничкој Србији, као и о његовом свеукупном просветитељском раду. Ученици петог и седмог разреда направили су врло лепе паное који су изложени у холу школе.

Данка Стојановић, наставница српског језика и књижевности

У складу са узрастом ученика, реализоване су активности и садржаји којима су се ученици II2 упознали са именом и делом Доситеја Обрадовића. Прво смо обновили шта су басне, истакли да главни ликови су животиње приказане са људским особинама, говором, делима, склоностима. Ученици су погледали презентацију о животу Доситеја Обрадовића, где су сазнали да је још као мали дечак показао велико интересовање за књигу и учење. Доста је путовао и на тим путовањима стицао знање. Преводио је басне Езопа, Лафонтена и других, али никада није преводио дословно, већ их је прилагођавао својим читаоцима. Чувао је само основну мисао басне којима је додавао своју мудрост и мудрост свога народа, посебно наглашавајући поруку, наравоученије басне. Ученици су читали басне, одређивали њихове поруке и записали их. Сваки ученик је одабрао басну коју је представио путем стрипа. Од целокупног материјала направљен је први заједнички лапбоок. Ученицима је ово био врло занимљив начин рада, јер не постоји исправан или погрешан начин постављање материјала. Изложба радова може се погледати на блогу Моја мала дружина.

Гордана Косанић

Ученици II1 су кроз неколико активности обележили дане посвећене Доситеју Обрадовићу. Прво су се упознали са његовом биографијом, затим су читали басне, тумачили их, анализирали и илустровали. Посебно су се задржали на тумачењу Доситејевих цитата и наравоученија. На крају,све то смо приказали кроз заједничку презентацију која се може погледати на фејсбук страници учитељице.

Милица Лучић

dos1

dos

Стоти дан школе

Са ученицима првог разреда у Поповићу организован је тематски дан посвећен стотом дану школе, 24. фебруара 2022. године.
Активности смо започели описом првака како су се осећали првог дана у школи. Након тога они су се присетили шта су све научили за ових сто дана и те изјаве смо исписали на сто папирића. У томе су им помогли другови из трећег разреда. Од тих папирића смо на табли формирали број сто. На часу математике радили су задатке са упоређивањем бројева и слагали слагалицу где је решење број 100. Број сто смо сликовито приказали новчаницом од сто динара, а ученици су причали шта за њу могу купити у оближњој продавници. На часу ликовне културе ђаци су цртали своју школу и другове и ови радови су се нашли на табли. Активности су настављене на часу физичког васпитања. Ученици су одрадили десет вежби обликовања и сваку поновили по десет пута и трчали на сто метара.
За све своје активности током ових првих сто дана школовања од учитељице су добили пригодне дипломе.

Ружица Будимкић

sto

100

Звезде у Андерсеновом свету

img 8244Ученици II2 реализовали су пројект са својом учитељицом Горданом Косанић „Свака звезда у Андерсеновом свету лети ка неком детету“ у периоду од новембра 2021. године до 2. априла 2022. године.
Пројекат је овухватио више различитих задатака. У оквиру првог задатка ученици су истраживали живот и рад писца, занимљивости и анегдоте из његовог живота користећи интернет и остале расположиве ресурсе. Организовани су часови гласног читања омиљених бајки, а затим су од пластелина правили омиљене ликове. Овај задатак је завршен израдом паноа и презентације.
Током другог задатка ученици су са учитељицом урадили драматизацију бајке „Цвеће мале Иде“ сценографију и лутке за представу од различитих материјала.
Трећи задатак је био израда дигиталне сликовнице. У оквиру четвртог задатка сваки ученик је одабрао лик из бајке којег је представио на више начина. Прво су у првом лицу причали бајку, пратећи авантуре лика од почетка до краја бајке. Затим су ученици постављали питања. Тако су постављали питања цару из бајке „Царево ново одело“, принцези из бајке „Принцеза на зрну грашка“, девојчици из бајке „Девојчица са шибицама“…На крају сваки лик је одабрао део из бајке који су читали целом одељењу.

Пројекат је успешно реализован, а сви постављени циљеви и исходи су остварени. Фотографије, сликовнице и радови ученика могу се погледати на блогу Моја мала дружина.

Гордана Косанић