Skip to main content

Упис првака

Обавештавамо вас да ће се упис ученика у први разред Основне школе “Милорад Мића Марковић“ у Малој Иванчи за школску 2024/2025  годину обавити у времену од 01. априла 2024. до 31. маја 2024. године.

Према чл. 18. Закона о основама система образовања и васпитања (“Сл.гл. РС” бр. 72/09; 52/11; 55/13; 35/13 – аутентично тумачење; 68/15; 62/16 – одлуке УС и 88/2017,6/20 123/2021  и 92/2023) у први разред се уписују деца рођена 2017. године и деца рођена до 28. фебруара 2018. године.

Школа је дужна да упише дете које има пребивалиште на подручју школе.

Упис у први разред школске 2024/25. године обављаће се електронским путем.

Родитељ или други законски заступник детета које се уписује у први разред основне школе у школској 2024/25. години, моћи ће да упише своје дете преко Портала еУправе . Потребно је да родитељ има код себе личну карту и матични број детета.

Уколико родитељ нема могућности да упише дете на овај начин, не доводи се у питање упис детета у први разред који територијално припада школи, већ се упис обавља у школи.

Упис ученика у први разред, у складу са заказаним терминима, обавља се у периоду од 01. априла до 31. маја 2024. године. Педагог ће тестирати дете у школи у термину који одаберете при упису. 

Родитељи приликом уписа не подносе ниједан документ у папирном облику. Потврде о обављеном обавезном предшколском програму доставиће се накнадно по добијању из предшколске установе, приликом тестирања код педагога. Такође, лекарска уверења се прибављају по службеној дужности, електронским путем. Изузетно, ако је лекарски преглед обављен код лекара приватне праксе, биће потребно да га родитељ или други законски заступник донесе у школу. Молимо вас да у складу са тим, приликом електронског уписа, заказујете термине за тестирање деце у понуђеним датумима, а по обављеним здравственим прегледима.

Све додатне информације везане за упис ученика у први разред можете добити од особља школе на телефон 011/8253-202 сваким радним даном.

Угледни час

Угледни час из музичке културе реализовао је 5. марта 2024. године учитељ Вукашин Вучинић са ученицима I2. Часу су присуствовали помоћник директора Марина Ружић, секретар школе Драгана Марковић, наставници Гордана Косанић, Милена Илић, Саша Живановић и Марина Луковић. На почетку часа децу је дочекало изненађење - велики музичари. У учионици првог разреда могли су се чути звуци разноликих инструмената. И извођачи су били из наших и из мексичких и руских предела, па су деца могла, поред музике, да чују и различите језике. На часу деца су се упознала са професорима Александром, Данијелом и Тањом који су одлично објаснили деци какав је живот музичара и какав је осећај свирати пред многобројном публиком. 
Деци су представљени инструменти: бодран, бузуки, бас гитара, миди синт, мандолина., као и електричне направе које се користе у музици зарад добијања различитих ефеката током свирања. Извођачи су извели неколико ауторских нумера, а деца су успешно пратила ритам тапшањем и певањем. Деца су за крај нацртала у својим свескама оно што чују и осећају током музичког извођења. Као изненађење деци је дозвољено да узму инструмент по жељи у руке и да науче основу свирања сваког инструмента по жељи.
Може се рећи да је један час мало времена, јер је заинтересованост била велика, а фотографије се могу видети на фејсбук страници школе 

Вукашин Вучинић

Међународни дан борбе против вршњачког насиља

Широм света се последње среде у фебруару обележава Дан борбе против вршњачког насиља. Све је почело 2007. године, када је група активиста у једној канадској провинцији покренула иницијативу након што је једанб ученик у школу дошао са розе мајицом на себи и због тога претрпео ругање и вербално насиље од својих вршњака. Он је мајицу обукао у знак подршке мајци оболелој од карцинома дојке. Активисти су купили 50 розе мајица и поделили их његовим вршњацима у школи који су их носили као подршка дечаку. Ученици су почели и сами да долазе у школу облачећи розе мајице, које су тако постале симбол борбе против вршњачког насиља у школама. Дан „Розе мајица“ обележава се сваке године последње среде у месецу фебруару, ове године 29. фебруара.
У Малој Иванчи ученици млађих  разреда, са својим учитељима, обележили су овај дан креативном радионицом на којој су разговарали о обележавању овог дана, вршњачком насиљу и пријатељству. Поред низа паноа направљених на ову тему којима је скренута пажња на сваки вид насиља, балона, розе мајице које су ученици и учитељи обукли, са ученицима је разговарано о томе да треба да будемо пажљиви, толерантни и пуни љубави. Циљ радионице је развијање толеранције, међусобног уважавања и поштовања и спречавања било ког вида насиља.

Слађана Миловановић

Ученици млађих разреда у Малом Пожаревцу реализовали су радионицу „Другарством против насиља“, 28. фебруара 2024. године. Ученици су разноврсним и креативним порукама, цртежима и сликама учествовали у обележавању Дана против вршњачког насиља уз поруку „Насиљу реци не и загрли људе све“. На почетку су се упознали зашто се обележава овај дан. У следећој активности ученици су говорили асоцијације (осећања, особине, радње) у вези са насиљем – вређати, омаловажавати, оговарати, занемаривати, забрањивати, претити, чупати, ударати, штипати, малтретирати, злостављати. На часу дигиталног света ученици су радећи у Паинту израђивали постере и плакате са порукама против насиља. Неки су правили успешне презентације којом су обухватили све прикупљене информације о овом дану. На часу ликовне културе ученици су цртежима представљали различите врсте непримереног понашања у школи, на улуци, као и код коришћења разноврсних друштвених мрежа. Једна група ученика је од розе пластичних кеса правила цветове и качила на грану. На крају од целокупног материјала направили смо заједнички плакат. Једна група ученика на рукама је цртала срца и смајлије, желећи да пошаљу поруке радости, мира, другарства и да све подсете да је школа место за учење, уживање и дружење. На крају су ученици од четири хамера направили велики мајицу и сваки разред је украшавао један њен део. Тако је настао заједнички рад којим су истакли значај толеранције, емпатије, поштовања различитости, развијање сарадње и оснаживање ненасилно решавања конфликта. Фотографије се могу видети на фејсбок страни школе

Гордана Косанић

Ученици у Поповићу су са својим учитељицама током фебруара имали низ креативних радионица и предавања на више тема које ће помоћи да се спречи појава вршњачког насиља у школи. Уводне активности на часовима одељенског старешине подразумевале су разговор о љубави, пријатељству, толеранцији и емпатији. Ученици су говорили о овим појмовима, објашњавали их, давали своје примере. Затим је радионицом 14. фебруара „Шта је љубав?“ представљено њихово истраживање о пријатељству и љубави. Издвајали су текстове из читанке који имају мотиве љубави и пријатељства, говорили о врстама љубави. Поред ових осећања, издвајали су и она лоша, супротна од пријатељства и љубави. Разматрали ко се тако осећа и због чега и зашто је важно да помогну другарима који се осећају лоше. Следећа радионица реализована је 28. фебруара 2024. године као обележавање Међународног дана борбе против вршњачког насиља. Радионици је присуствовала библиотекар школе Марина Луковић. Ученици су разговарали са учитељицама о насиљу, о насилиницима и њиховим жртвама, о толеранцији и дискриминацији. Наводили су примере за сваку ситуацију коју су им учитељице представиле, објашњавали их, говорили шта је требало другачије у понашњу ликова да се деси и истицали значај разумевања и поштовања једни других. Након тога ученици су добили папириће на којима су исписвали поруке пријатељства, као и поруке жртвама насиља. Уређен је пано који ће красити зидове школе. Фотографије се могу видети на фејсбок страни школе

Сања Петровић и Драгана Црногорац

Међународни дан матерњег језика

Међународни дан матерњег језика обележен је у Поповићу радионицом 21. фебруара 2024. године. Са ученицима су учитељице разговарале о самом појму матерњег језика, о важности да се матерњи језик говори, чува и негује. Ученици су издвајали најчешће грешке из језика и правописа, исписивали их на посебним папирићима и исправљали. Закључили су да морају и ван часова и школе да говоре што правилније како би усвојили и научили свој језик. Затим су говорили о скраћеницама и речима из енглеског језика које превише користе. Све те речи могу да се замене српским речима. Издвајали су и речи из страних језика које редовно користе, а за које нема замена у српском језику.
На крају радионице сви су певли песмицу која истиче значај очувања матерњег језика.
Од припремљених радова ученици су уредили пано који ће красити зидове школе. 
Фотографије се могу видети на фејсбук страни школе.

Сања Петровић и Драгана Црногорац

Сатови

Ученици VIII1 реализовали су пројекат током фебруара 2024. године на часовима технике и технологије правећи зидне сатове. Кроз креативни процес сваки ученик је практичним радом и идејама унапредио свој рад, стварајући јединствене и функционалне сатове. Сваки ученик је био подстакнут да изрази своју креативност и техничке вештине кроз дизајнирање и израду сопственог сата. Радови су обухватали разноврсне идеје, од традиционалних до модерних дизајна. Ученици су користили различите материјале, боје и технике како би створили персонализоване сатове који одражавају њихову јединствену естетику. Пројекат је подстицао техничку креативност и развијао вештине планирања и извршавања.
Осим тога, важан аспект овог задатка био је тимски рад. Ученици су делили идеје, пружали подршку једни другима и заједно решавали изазове који су се појављивали током процеса израде. Кроз ову активност, осим стицања техничких знања, ученици су развијали и вештине сарадње, што доприноси њиховом целокупном развоју.
Сви радови су изложени како би цела школа имала прилику да види разноврсност и оригиналност сваког сата. Овај пројекат је допринео учењу из области технике и технологије и ојачао дух заједништва и креативности међу ученицима.

Зоран Буквић