Нова година

nova

Захваљујући сарадњи учитељице Љиљане Вићовац и васпитача предшколске установе у Малом Пожаревцу, ученици четвртог разреда су извели су представу „Трнова Ружица“ за децу из вртића у Дому културе, 24. децембра 2018.

Након представе глумци су од предшколске установе добили слатко изненађење - новогодишње пакетиће.

Постојећа сарадња школе и предшколске установе ће се наставити и следеће године новим активностима.

Љиљана Вићовац

Позоришни фестивал

festivalУ Дому културе у Новом Медошевцу у организацији ОШ „Диша Ђурђевић“ одржан је Седми школски позоришни фестивал, од 4. до 6. децембра 2018.

Учествовало је десет школа које су извеле укупно 15 представа. Последњег дана фестивала, док се нестрпљиво чекала одлука жирија, за децу је приређен занимљив програм. Наступила је предшколка драмска група, Плесни клуб „Колус“ и мађионичар Бојан Богдановић.

Представници наше школе су се такмичили у категорији млађих разреда са представом „Трнова Ружица“. Наступ је био веома успешан. Освојили смо прво место, награду за најбољу сценографију и ученица Тамара Кретић је освојила награду за најбољу глумицу за улогу Грдане.

Била је ово лепа прилика да ученици још једном покажу своје глумачке таленте, уживају на сцени и радују се победама.
Ово ће их мотивисати за даљи рад на новим глумачким изазовима.

Љиљана Вићовац

Интеркултурална мрежа пријатељства

iv1Од 22. октобра дo 17. децембра 2018. године ученици IV1 са својом учитељицом Горданом Косанић учествовали су у пројекту „Чаробна интеркултурална мрежа пријатељства“, у ком је учествовало више од десет хиљада учесника из 30 земаља. Кроз пројекат је оствариван 4. циљ Агенде 2030 Уједињених Нација: Квалитетно образовање, односно његов подциљ 4.7 који гласи: „До краја 2030. обезбедити да сви ученици стекну знања и вештине потребне да се унапреди одрживи развој, између осталог и путем едукације за одржив развој и одрживе стилове живота, људска права, родну равноправност, као и за промовисање културе мира и ненасиља, припадности глобалној заједници и поштовања културне разноликости и доприноса културе одрживом развоју“.
Пројекат је трајао девет седмица. Сваког понедељка добијали смо седмичне задатке, који су садржали упутства за учитеље и два задатка за ученике. На крају сваке недеље презентовали смо урађене задатке. Активности смо фотографисали, снимали и постављали на друштвене мреже.

Ученици су се оснажили у сфери интеркултуралности. Имали су прилику да упознају децу широм света и да схвате да смо сви различити, а опет исти. Говоримо различитим језицима, наше земље имају различита обележја, заставу, грб и химну. Имамо различиту културу, традицију, кухињу, уметност, своје спортисте и уметнике. Али, оно што најбитније, имамо много сличности. Наша осећања изражавамо на сличне начине и можемо да их препознамо без употребе језика. Пројекат је повезао децу широм света путем вршњачког учења о другим народима, њиховим земљама и културама.

У првом задатку требало је да одаберемо земљу која нас посебно инспирише и у којој бисмо желели да имамо другаре. Одмах смо одабрали Шпанију, земљу прелепих градова, укусних јела, спорта и музике. Прво смо прикупљали материјал како бисмо ближе упознали ову земљу. А онда смо се договорили на које све начине да прикажемо разноврсност Шпаније. Трудили смо се да испоштујемо мишљење сваког другара и зато смо за представљање ове земље имали више активности. Ученици су правили лапбук са основним карактеристикама и занимљивостима ове дивне земље.
Други задатак је био „Комадићи света у нашој учионици“ који нас је јако обрадовао. Одабрали смо следеће земље: САД, Русија, Индија, Јапан, Јужноафричка Република, Бразил, Шпанија. Ученици су правили репортаже о њима, прикупљали фотографије, писали о занимљивостима, храни, историји и култури одабране државе. Када смо сјединили радове, направили смо „Глобални репортажни зид“.
Трећи задатак „Књига чаробних речи“ јако нас је забавио. Задатак је био да направимо књигу од седам чаробних речи: здраво, довиђења, хвала, молим, изволи, извини и волим те. Ученици су правили стрипове, писали песмице и цртали, а затим су одабрали најбоље радова и све сјединили у једну књигу.
Задатак „Чаробна мапа света“ био је нарочито интересантан. Поделили смо се у групе, издвојили која ће група проучавати одређени континент. Ученици су се усагласили да сваки континент буде један лапбоок, а затим да на заједнички пано ставе све континенте. Тако смо добили нашу Чаробну мапу света, која је обухватила: чудне биљке, уметничка блага, животиње које мање познајемо, споменике културе, позната места и значајне личности.
Следећи задатак био је „Исплетимо нашу мрежу пријатељства“. Ове седмице покушали смо да ступимо у контакт са што више другара са раличитих говорних подручја. Писали смо писма другарима из Скопља, Битоља, Тузле, Петриње и Загреба. Са некима смо контактирали путем скајпа. У писмима које смо слали, писали смо о својој држави, њеним знаменитим личностима, о свом месту. Покушали смо да приближимо другарима нашу школу. Почела су да стижу писма пуна љубави и искрених порука.
Задатак „Твоје мало некоме значи живот“ подразумевао је да ученици, радећи у групи у којој су и њихови родитељи, креирају чаробне новогодишње јастуке различитих облика. Јастуке треба украсити са мотивима седам држава са различитих континената: САД, Русија, Индија, Јапан, Јужноафричка Република, Бразил, Шпанија. Договор је да јастуке продамо на вашару који ћемо организовати у другом полугодишту.
Дошли смо до последње недеље пројекта. Уживали смо у раду и задовољни смо новим сазнањима и искуствима. Сумирали смо све задатке, продукте задатака и своје личне утиске. Направили смо изложбу у нашој учионици. Изложили смо све продукте до којих смо дошли током задатака - заставе, лепезе, симболе држава, Књигу чаробних речи, Чаробну мапу света, репортаже, писма које смо писали новим другарима и писма која смо добијали…
Од фотографија и видео записа направили смо кратак видео прилог и поставили на ЈТ канал. Више о пројекту може да се прочита на блогу „Моја мала дружина“.

Гордана Косанић

Сто година од завршетка Првог светског рата

ratПројекат „Сто година од завршетка Првог светског рата“ реализовали су наставници Слободан Карановић, Бојан Миленовић и Марина Луковић заједно са одељењем VIII1 у Малој Иванчи током октобра, новембра и децембра 2018. године.
Циљ пројекта је био обележавање стогодишњице завршетка Великог рата, ширење патриотских осећања према националној историји и упознавање ученика са локалним херојима Првог свеског рата.

Ученици су били веома мотивисани и радо прихватли све задатке. Активности ученика током рада су биле истраживање и писање реферата о пробоју Солунског фронта, о српским војводама које су учествовале у рату, о страним војсковођама, о животу наших војника на Крфу. Ученици су током рада користили предавања са часова историје, гађанског васпитања, веронауке и српског језика, књиге из школске библиотеке и интернет. Поред реферата, ученици су писали измишљене интервјуе са локалним ратницима и правили паное.
Наставник историје показао им је презентацију о ратницима из наших крајева и о Солуну и гробљу Зејтинлик. 
Препоручено је ученицима да погледају документарне филмове о Првом светском рату, као и игране филмове и серије ове тематике. На часовима историје, верске наставе и грађанског васпитања ученици су презентовали своје радове, читали реферате о Милунки Савић, Оку соколовом, дечаку ратнику Момчилу Гаврићу, о великим српским писцима учесницима рата и њиховом делу насталом у изгнанству на Крфу, о хиљаду и триста каплара, Арчибалду Рајсу, Јанису Јанулису, Франшеу де Переу. 
Ученик Стева Секулић емотивно и дирљиво је причао о свом чукундеди Драги Секулићу, последњем преживелом солунском борцу.
Са вероучитељем ученици су разговарали о значају вере и молитве током тешких тренутака када се људи свакодневно суочавају са смрћу.
Наставник Слободан Карановић истакао је да су слобода и породица биле пресудне за мотивацију при поласку наших ратника у ослобођење отаџбине, као и њихова жеља за повратком и жртвовање за слободу. На часовима српског језика са ученицима се разговарало о српским писцима који су се заједно са осталима повукли на Крф, о њиховом раду и стваралаштву у туђини и о патриотској лирици. Ученици су чули и интересантну причу о поуларној грчкој песми „Ми му тимонис матиа му“ коју је написао српски ратник заљубљен у лепу Крфљанку.

По завршетку пројекта наставници су са ученицима анализирали резултате рада. Ученици су се сложили да су на овај начин научили много више и лакше од класичног учења, да су часови били интересантни и да ће целог живота памтити неке од ових лекција.

Слободан Карановић

Манастири Космаја

pavlovacТоком октобра, новембра и децембра 2018. вероучитељ Бојан Миленовић је са ученицима старијих разреда у Малој Иванчи реализовао пројекат „Манастири Космаја“.

Циљ пројекта је упознавање ученика са манастирима нашег краја. Ученици су имали задатак да пронађу информације о животу Светог Стефана Лазаревића, ктитора већине манастира на Космају, као и о манастирима Тресије, Кастељан, Павловац и манастиру Свете Петке у Сибници, да направе паное и презентацију. Свако одељење је добило задатак да представи један манастир и исприча о његовој изградњи, обнављању и легендама у вези са њим.

Ученици су били мотивисани за рад и радо прихватили задатке. Радили су у групама и током рада користили различите изворе информација, предавања са часова верске наставе, књиге у школској библиотеци и интернет. Како су ученици завршавали задатке, тако су излагали припремљени материјал на часовима верске наставе.

Током пројекта ученици су стекли позитивне радне навике радећи у групи, развили критички став према одабиру информација, развијали комуникацијске вештине и дигиталне компетенције.

По завршетку пројекта, панои су изложени у холу школе где ће сви ученици и запослени моћи да их погледају.

Бојан Миленовић