Дани Вука Караџића

У одељењу I1 ученици су са својом учитељицом прву седмицу новембра 2921. посветили творцу азбуке Вуку Стефановићу Караџићу.
На часовима српског језика, ликовне културе и музичке културе реализоване су активности са циљем развијања креативности, маште и љубави према српском језику код ученика. Ученици су помоћу научених слова азбуке слагали речи и реченице на направљеним словарицама, моделовали слова, украшавали почетна слова свог имена и упознали се са Вуковом биографијом. На часовима ликовне културе цртали су портрет Вука Стефановића Караџића. На часу музичке културе су научили мелодију и текст песмице „Вукова азбука“.
Све активно си реализоване успешно и у лепом расположењу.

Слађана Миловановић

 

Обележавање годишњице рођења Вука Караџића -Тематски дан

Ученици у Поповићу су са својим учитељицама реализовали тематски дан посвећен Вуку Стефановићу Караџићу 8. новембра 2021. године.
Уводна активност за овај тематски дан је била гледање, читање и анализа презентације о животу и раду Вука Караџића. Ученици трећег и четвртог разреда су имали задатак да, распоређени у две групе, пронађу и запишу податке о раду Вука Караџића. Уследила је активност у којој су групе подносиле извештај. На часу ликовне културе старији ученици су цртали Вука Караџића, другаци су украшавали своје иницијале, а прваци су бирали два од научених слова која су такође украсили. На часу музичке културе ученици су научили да певају песмицу „Негујмо српски језик“.
Од дечјих радова и припремљеног материјала смо уредили пано посвећен вуку Караџићу. Све планиране активности су успешно реализовани, а сви циљеви остварени.

Ружица Будимкић

vuk

Мали Принц на часовима читаонице

princНаставница француског језика Светлана Матко осмислила је и са ученицима седмог разреда реализовала различите активности везане за дело „Мали Принц“ на часовима читаонице током октобра и новембра 2021. године.

„Мали Принц“ је обавезна лектира ученицима седмог разреда. Док смо читали роман, на часовима читаонице одгледали смо анимирани филм. Утисци о филму били су позитивни. Ученици VII2 су подељени у три групе са различитим истраживачким задацима. Прва група осмислила је анкету која је реализована са свим ученицима у одељењу. Нека од питања су била да се упореди роман са филмом, наведу омиљене сцене уз образложење, или говори о пријатељима Малог Принца и о пријатељству иначе. Друга група је издвајала поучне мисли и реченице, записивала их и преводила на француски језик. Трећа група илустровала је омиљене сцене. Након урађених задатака, свака група је представила своје истраживање. Од припремљеног материјала направљен је заједнички пано који је изложен у холу школе.
Ученици VII1 су након разговора о филму и роману илустровали омиљене сцене.
Све активности у оба одељења седмог разреда осмишљене су да би се ученицима приближило једно лепо и занимљиво дело.

Тијана Грујић VII2

Међународни дан толеранције 2021.

tolОве школске године Међународни дан толеранције обележен је у нашој школи низом активности које су трајале од 15. до 19. новембра 2021. године.

Учитељи и наставници су на часовима одељенске заједнице разговарали о ученицима о толеранцији, дискриминацији, дечијим правима,  насиљу и предрасудама.

Дискусије и дебате на ову тему тему настављене су на часовима грађанског васпитања и верске наставе.

Ученици су показали велико интересовање за ову тему. Говорили су о својим личним искуствима, примерима из књижевности и медија. Закључили су да је ово веома важна тема о којој треба говорити што чешће.

Ученици су затим направили пано који је изложен у холу школе.

Марина Луковић

Споразумевање, комуницирање

ntc1У одељењу III 1 на часу ликовне културе реализована је радионица „Споразумевање, комуницирање“ 5. новембра 2021. године.

Након обрађене песме Душка Радовића „Страшан лав“, ученици су ликовно представили песму.
Радионица је реализована уз примену НТЦ програма. Ученици су били у ситуацији да кроз НТЦ програм подижу ниво интелектуалних способности, као и да превазиђу поремећај пажње и концентрације током обављања наставних активности  школи. Истовремено су имали прилику да вежбају координацију покрета и моторике. Свако од њих је индивидуално цртао  радове, који су после били изложени у холу школе. 
На овај начин наставник има прилику да уочи даровите ученике и подстакне развој њихових способности.
Радионица је реализована у лепом расположењу. Сви планирани циљеви су остварени.

Александра Милосављевић

Месец књиге и школских библиотека 2021.

mesec biblОве школске године Месец књиге и школских библиотека обележенен је у нашој школи низом интересантих активности и радионица. Чланови новинарске секције истраживали су занимљивости везане за народне бајке различитих земаља и упоређивали их са српским народним бајкама, истраживали су светске писце бајки. Од припремљеног материјала направили су пано. Део њихових активности је био писање приказа и илустрација омиљених књижевних дела за децу.

Библиотекарка је са ученицима III2 реализовала радионицу „Препоручи другу шта да прочита“ 29. септембра 2021. Ученици су говорили о својим омиљеним бајкама и причама, а затим су цртали и писали о њима. Настао је велики број радова. 
Ученици I1 посетили су библиотеку у матичној школи 4. новембра 2021, упознали се са правилима понашања у библиотеци, разговарали са библиотекарком Марином Луковић и учитељицом Слађаном Миловановић о бајкама, причама, читању. Библиотекарка им је прочитала бајку „Три прасета“ о којој су разговарали, а затим је илустровали. 
Чланови новинарске секције припремили су првацима обележиваче за књиге са мотивима бајке „Три прасета“.

Све активности планиране се са циљем развијања читалачких навика код ученика,  медијске писмености, осамостаљивања у одабиру књижевних дела и литературе и подстицања креативности.

Марина Луковић