Одело не чини човека

modaНаставница француског језика Светлана Матко реализовала је пројекат „Одело не чини човека“ у одељењу VI2 током јануара и фебруара 2021. године. Током презентација радова на часове су нам долазиле Наташа Демић, педагог, и Марина Луковић, библиотекар.

Ученици су добили задатак да направе презентације или паное. Проналазили смо слике одеће и различитих стилова облачења на интернету и у модним часописима. Цртали смо и креирали сликовне речнике. Били смо веома креативни, било је радова са спортским стилом одевања, елегантим, свакодневним. Радови су били занимљиви и показали да имамо различита мишљења о стилу и начину одевања.
Током рада на пројекту научили смо нове речи и да боље склапамо реченице на француском језику, поправили смо изговор речи као и разумевање прочитаног. Пројекат смо радили дуже од планираног, имали смо и потешкоћа у читању. На крају сваког представљања радова ученици су били критичари, давали су оцене, а наставница је дала коначну оцену свакоме од нас.
Ово је било једно лепо искуство у коме смо сви учествовали и забавили се и кроз игру научили нешто ново.

Сара Живковић и Тијана Грујић VI2

У свету музике

kompozitoriУ периоду од 28. јануара до 25. фебруара 2021. на часовима музичке културе у одељењу IV1 реализован је пројекат „У свету музике“.

Након научене Це-дур лествице, ученици су на креативан и интересантан начин обнављали ноте, цртали, певали и свирали на инструментима, како би приближили свом узрасту сву прецизност и знање потребно да би савладали нотни систем и трајање нота.

Како би се подстакли да стечено знање о нотама примене и почну самостално да стварају своје мелодијске вежбе, ученици су се најпре упознали са биографијама и делима најпознатијих светских композитора, а потом су и они сами стварали своје композиције (мелодијске вежбе).

Одабрали су свој омиљени инструмент, насликали га и представили га на часу, затим су моделовали облик нота и представљали их коришћењем кобинованих ликовних техника.

Након сваке активности ученици су своје радове истакли на паноима у учионици.

Током трајања пројекта ученици су на часовима музичке културе обновили стечена знања и стекли нова на интересантан начин, што је пробудило њихову радозналост и жељу да примењују научена и стичу нова знања.

Поред тога што су часови протекли у добром расположењу, код ученика се развила љубав и интересовање према уметности и музици.

Слађана Миловановић

Дан матерњег језика 2021.

И ове школске године смо обележили 21. фебруар - Дан матерњег језика.
Претходних година на овај дан смо се увек окупљали, разговарали о важности неговања и очувања матерњег језика, најбољи рецитатори из свих разреда су рецитовали поезију, једни другима смо препоручивали и поклањали књиге домаћих аутора и сл. Ове године смо, у складу са епидемиолошким мерама, овај датум обележили скромније и са сваким одељењем појединачно. Ученици су рецитовали стихове српских песника, говорили о томе колико је битно учити језике, а нарочито шта је важно да бисмо неговали и очували свој матерњи језик. Ученици свих старијих разреда су презентовали своје изузетно лепе паное које су радили на ову тему. Најбољи радови су изложени у холу школе, а ученици који су их радили јавно су похваљени и награђени одличним оценама.

Данка Стојановић, наставница српског језика и књижевности

jezik

jezik1

Упис у први разред 2021/22. године

Епидемиолошка ситуација корона вируса ове године неће померити упис деце у први разред, и он ће за школску 2021/2022. годину  почети у предвиђеном термину од 1. априла.
Иако је до почетка уписа у први разред основне школе остало више од месец и по дана, родитељи би требало већ да закажу прегледе у домовима здравља, који су потребни за добијање лекарског уверења.

Која деца се ове године уписују у први разред?
- У први разред уписује се свако дете које до почетка школске године има најмање шест и по, а највише седам и по година. У школској 2021/22. години, упис у први разред обавезан је за сву децу рођену од 1. марта 2014. до 28. фебруара 2015. године.
Изузетно, детету може да се одложи упис у први разред за годину дана, у складу са законом.
Дете које има од шест до шест и по година уписује се у први разред након провере спремности за полазак у школу.

Како родитељи пријављују у коју школу желе да им дете буде уписано?
- Родитељу или другом законском заступнику деце која су стасала за упис у први разред основне школе  омогућено је да искажу интересовање за упис детета у одређену школу и то личним одласком у школу или електронским путем дефинишу датум уписа и тестирања детета. Од школске 2020/2021. године родитељима је омогућено да електронским путем дефинишу датум уписа детета у одређену основну школу на територији Србије преко Портала еУправа.
- Захваљујући електронској услузи еУпис родитељи не доносе документацију у школу, већ се она прибавља по службеној дужности електронским путем. Преко апликације еУпис извршиће се повлачење података о ученику (извод из матичне књиге рођених, евиденције пребивалишта и доказ о обављеном лекарском прегледу) и упис. Након уписа детета у школу, психолог, односно педагог школе вршиће испитивање детета. Школе, односно родитељи ће бити обавештене од када ће наведена услуга бити доступна.

Прегледи и тестирања
Испитивање детета врши педагог школе на матерњем језику детета, применом стандарних поступака и инструмената, препоручених од надлежног завода, односно овлашћене стручне организације. Садржај документације о здравственог прегледа деце уређено је прописима који су у надлежности Министарства здравља.

Документа за упис у основну школу:
- Извод из матичне књиге рођених
- Уверење о похађању предшколског програма
- Доказ о лекарском прегледу детета
- Доказ о пребивалишту родитеља

Систематски преглед
Систематски преглед је обавезан за свако дете које се уписује у први разред. Он се обавља код педијатра, који на основу прегледа других специјалиста одређује процену здравственог стања детета, и на основу тога издаје потврду која се прилаже приликом уписа детета у основну школу.

Безбедан интернет

Прве недеље фебруара у нашој школи различитим активностима обележен је Међународни дан безбедног интернета. Са ученицима старијих разреда обављен је разговор на часовима информатике, грађанског васпитања и ЧОС-а о мерама које треба предузети како би се ученици заштитили на интернету. Током разговора ученици су показали велико знање о овој теми. Указали су на позитивне стране коришћења интернета, о његовој едукативној и забавној улози. Такође, знали су и доста о преварама, лажним профилима и дигиталном насиљу.

Писали су скечеве и песме које су претворили у видео материјал са порукама о безбедном коришћењу интернета. Правили су пано, цртали, исписивали поруке, правили презентације. Рад наших ученика може се погледати на школском јутјуб каналу.

Током рада ученици су показали велико интересовање и ентузијазам у раду, лепо су се забавили и научили нешто ново.

Марија Јоксимовић