Skip to main content

Дводневна екскурзија ученика 7. и 8. разреда

Ученици седмог и осмог разреда наше школе кренули су 17. маја 2024. године,  на дводневну екскурзију. Планирана дестинација: 1. дан: Крушевац – Лазарица  – Донжон кула -споменик Косовским јунацима  – Ђавоља варош  – Куршумлијска бања  – Ниш ; и 2. дан: Логор на Црвеном крсту  – Бубањ – Нишка тврђава – Стара чаршија (Казанџијско сокаче ) -је у потпуности, по плану, пређена. Агенција „ДТУТ Балканик д.о.о.“ из Ваљева се побринула око беспрекорне организације целе екскурзије, поуздани возач аутобуса Слободан Драгић за безбедност и удобност сваког ученика, док се водич Ивана Десивојевић осигурала да наши ученици чују нешто ново и занимљиво, и да нешто науче и запамте. Саобраћајна полиција је проверила безбедност аутобуса. Ученици VII1 и VIII1 са својим одељењским старешинама и водичем су напустили центар Мале Иванче у 8 часова. Ученици VII2 и VIII2 су  кренули са својим одељењским старешинама испред школе у Малом Пожаревцу у 8 часова и 15  минута.

На ауто путу Е75 у непосредној близини Баточине правимо прву паузу око 30 минута и пут настављамо ка некадашњој престоници кнеза Лазара,  цркви посвећеној Св. Стефану, у пратњи стручног водича посећујемо цркву и споменик кнезу Лазару и кнегињи Милици. После обиласка упућујемо се у центар града где посећујемо споменик Косовским јунацима. После обиласка споменика пут настављамо ка Ђавољој вароши на Радан планини која се налази на југу Србије  27 км југоисточно од Куршумлије. На локалитет стижемо око 15 часова и уз пратњу стручног локалног водича обилазимо и упознајемо локалитет Ђавољу варош  која је стављена под заштиту државе још 1959. године а 1995. године је уредбом Владе Србије проглашена за природно добро од изузетног значаја и стављена у прву категорију заштите Споменика природе. Следи повратак до Куршумлијске бање, обилазак изворишта термоминералне воде. Први дан путовања завршавамо обиласком Куршумлијске   бање и одласком у Ниш у хотел "Видиковац".

Смештај у собама, кратак одмор од путовања и у 22 часа резервисан термин дискотеке за ученике наше школе. Забава у дискотеци је протекла без проблема.

Други дан је започео раним буђењем, а за поједине и касним неспавањем, у пет часова. Примедби од стране хотелског особља на наш боравак у хотелу није било. Након паковања ствари и провере соба, уследио је доручак у 9 часова , након чега је планиран обилазак града.

Једна група ученика у пратњи старешине VIII2, Радице Јаћимовић и водича Иване Деспотовић, факултативно одлази у посету Ћеле куле  јединственог споменика у Европи и свету. После пораза српске војске против Турака, на брду Чегар 31. маја 1809.г  када је погинуо и предводио устанак Стеван Синђелић са својим саборцима. Данас  у четвороугаоној кули почивају 952 лобање погинулих Срба.

Следи повратак у хотел и са осталом групом деце и наставним особљем идемо у посету Логора на Црвеном крсту. Након обиласка и посете логора одлазимо до меморијалног парка Бубањ, посета и фотографисање.

Следи повратак у град и повратак у хотел "Видиковац" где смо имали резервисан термин за ручак у 13 часова. Напуштамо хотел и одлазимо у посету Нишке тврђаве и старе чаршије, следи шетња најлепшим делом града на Нишави, поред саме обале Нишаве затим шетња ка старој чаршији и Казанџијском сокачету и фотографисање .

Екскурзија је завршена доласком испред школе "Милорад Мића Марковић" у Мали Пожаревац 19.00 и Малу Иванчу у 19:20. Насмејана и уморна лица наших ученика су дочекали насмејанији родитељи. Разишли смо се веома брзо, у жељи да што пре чујемо и сачувамо што више лепих утисака.

Екскурзија је у потпуности испунила васпитно-образовне циљеве и задатке. Ученици су упознали тековине од значаја, стваране током веома дугог временског периода, што ће подстаћи изражавање и стваралаштво ових младих људи. Била је ово и  прилика да кроз дружење, у опуштеној атмосфери, развијају узајамну солидарност и одговорност,  дух заједништва и оптимизма.

Све похвале за беспрекорну организацију и сарадњу заслужују водичи и возач, а посебна захвалност се упућује одељењским старешинама са сваки тренутак будности, дивног дружења и још једног исписаног листа у животу сваког од нас.